Bergendalseweg 26

http://www.student.kun.nl/k.kleinbreteler
J
Jans 13/04/2007 13:48
86.94.131.*

Huisrekening

Hallo lieverds

Even een paar dingen over de huisrekening±

Er staat genoeg op om Nuon af te kunnen betalen. Andrea gaat ze vandaag bellen dus dan hoop ik dat ze de hele mikmak gelijk afschrijven

Verder zijn er nog wat mensen die het bedrag naar 61 eu hebben verhoogd ipv 63 eu. Willen zij dit even checken en meteen veranderen

Rick en Maud hadden de servicekosten nog helemaal nog niet verhoogd, dus graag even 18,50 storten en het bedrag verhogen voor de volgende keren

Dag vriendjes, dag vriendinnetjes, tot de volgende keer maar weer!

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|
Ga naar pagina: [1][2][3][4][5][6][7][8][9][10][11][12][13][14][15][16]

K
Kasper 18/04/2007 20:22
85.146.197*
Stap 9: We stappen over naar een andere energie provider. Eentje die alleen verse Kernenergie levert (ok en een beetje gas, maar daar kan ik zelf ook wel voor zorgen )

B
berry 19/04/2007 09:31
144.15.24*
niet waar kars....heb geen nummer van hanneke nizen, omdat hanneke nizen niet bestaat. De hanneke die in ons huis woonde heette van nistelrooy dus we weten niet wie deze nizen is. Ik heb contact met machteld borghuis en gerben stege (oud huisgenoten) gehad, maar zelfs zij herkenden deze namen niet. Gerben gaat voor mij nog even wat dieper graven in ons huisverleden om te kijken of iemand deze personen nog kent en hopelijk ook weet waar deze uithangen.

Ik denk wel dat we uiteindelijk toch over moeten gaan op een nieuwe rekening. Denk alleen dat het makkelijker kan Kars, maar daar hebben we het nog wel over.

hou jullie op de hoogte!

K
Kars 26/04/2007 17:11
85.146.197*
Update:

-De sshn helpt ons om het geld van de huisrekening af te halen.

-Janneke en ik gaan een nieuwe huisrekening openen waar dat geld op komt te staan.

Ik ben afgelopen dinsdag door de sshn gebeld naar aanleiding van de brief die kim en janneke gestuurd hebben. Ze willen ons helpen met ons probleem.

Wat ze gaan doen is het volgende:

- Mijn huur wordt eenmalig verhoogd tot het bedrag dat op onze rekening staat. In plaats van 170 euro zal ik ongeveer 2400 euro moeten betalen.

- Dan wijzigen ze het rekeningnummer waar mijn huur vanaf gehaald wordt. Het nieuwe rekeningnummer wordt die van onze huidige huisrekening.

- Omdat de sshn met een automatische incasso werkt, zal het bedrag gewoon afgeschreven worden (en de rekening leeg zijn).

- Vervolgens halen ze van dat bedrag mijn maandelijkse huur af, en krijgen wij de rest. Omdat mijn huur van onze huisrekening afgehaald wordt, zal ik die overmaken naar onze nieuwe rekening.

Dit "trucje" zal uitgevoerd worden bij de volgende betaling aan de sshn (in mei dus). Het enige probleem zou kunnen zijn dat de bank het niet goedkeurt, al is die kans niet groot. Daarom hebben we als test mijn huur v.d. maand april van de huisrekening afgehaald. Als dat lukt kunnen we in mei het gehele bedrag van de huisrekening afhalen.

Omdat er nu tweemaal mijn maandelijkse huur van de huisrekening afgetrokken wordt in plaats van mijn eigen rekening, zal ik die twee termijnen terugstorten op de nieuwe rekening (2 x 166,90 = 333,8 euro).

Morgen gaan janneke en ik een nieuwe huisrekening openen. Het is de bedoeling dat die nieuwe rekening onze huidige gaat vervangen. Ik laat jullie via het forum weten wanneer jullie de service kosten naar de nieuwe rekening moeten overmaken.

Nu is er nog 1 obstakel dat ons in de weg ligt. Als ik een rekening wijziging door wil geven aan de nuon, moet dat door de naamhouder van het contract met de nuon gedaan worden. De nuon mag deze persoon niet onthullen vanwege privacy redenen. Ik denk eigenlijk dat de sshn de naamhouder van het contract is. Heb er met de sshn over gebeld, en kreeg als reactie dat ik een brief moest sturen. Zij zouden het dan uitzoeken.

Ze verhogen mijn huur eenmalig met het bedrag wat op onze huisrekening staat (dus ik betaal eenmalig 200 + ongeveer 2400 = 2600 euro). Vervolgens wijzigen ze de rekening waar het geld vanaf gehaald wordt. In plaats van mijn rekening wordt het geld van de huisrekening afgehaald. Vervolgens corrigeren ze het bedrag, en krijgen wij ons geld terug. Het enige probleem zou kunnen zijn dat de bank het niet accepteert, maar die kans is niet groot. Daarom hebben we een "testje" gedaan. Ze halen mijn huur voor de maand april af van de

K
Kars 26/04/2007 17:15
85.146.197*
Dat laatste onderste stukje moet je wegdenken. Die ben ik vergeten te verwijderen.

R
Rick 26/04/2007 21:22
85.146.197*
prima geregeld heer en dames!! petje af!

K
Kasper 27/04/2007 19:24
85.146.197*
netjes geregeld! complimenten! Maar dat laatste van de wijziging van de rekeninghouder bij nuon... kunnen we niet gewoon een andere (goedkopere) energieprovider nemen? Als het goed is wordt de oude rekening opgezegd door de nieuwe provider toch? www.gaslicht.com/nl/

K
Kars 21/05/2007 11:44
131.174.221.*
Hoi allemaal

We hebben een nieuwe huisrekening! De vitens en nuon zullen hun maandelijkse kosten vanaf deze maand van onze nieuwe huisrekening afhalen. Daarom aan iedereen het verzoek voor vrijdag (25 mei) de servicekosten automatisch naar de nieuwe rekening over te laten schrijven:

3298518

Huisrekening B&D 26

Nijmegen

De servicekosten bedragen nog steeds 63 euro. Ik heb graag dat iedereen de maandelijkse overschrijving op de 25e van de maand instelt.

Kars

P.S.

Kasper, ik heb liever dat we eerst dit probleem oplossen voordat we naar een nieuwe energieleverancier gaan kijken..

B
Berry 21/05/2007 12:59
193.130.97*
kars...kunnen de mensen die toen 32 euro hebben betaald (wat dus achteraf niet nodig bleek) eenmalig van de servicekosten inkorten anders moet je die ook weer gaan terugstorten....??

K
Kim 21/05/2007 14:02
85.146.197*
ik heb het ingesteld!

K
Kars 21/05/2007 14:29
85.146.197*
Nee, want dan staat er 27 mei te weinig geld op om de nuon mee te betalen. Dus stel maar gewoon een automatische overschrijving in op de 25e van 63 euro, dan zorg ik dat degene die teveel betaald hebben het bedrag terug krijgen. Dat doe ik pas als het bedrag van onze oude rekening op onze nieuwe rekening staat, wat nog een maand gaat duren. Degene die teveel betaald hebben zijn volgens mij: Berry, David en Kasper.

Kars

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
Pagina's: 12345678910111213141516
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |